loading...

alireza

بازدید : 36
دوشنبه 1 آبان 1402 زمان : 14:41

کلاژن یک پروتئین ضد پیری که به طور طبیعی در پوست وجود دارد. با این حال، با افزایش سن، سطح آن به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. اما به راستی خواص این ماده مورد نظر برای پوست چیست؟ چگونه می‌توانید آن را در روتین صورت خود بگنجانید؟ در این مقاله متخصصین کلینیک دکتر کوچکی به شما خواهند گفت، پس به خواندن ادامه دهید.

کلاژن چیست و چه مزایایی برای پوست و بدن دارد؟

پروتئینی که وظیفه اصلی آن سفت نگه داشتن پوست هست به نام کلاژن شناخته می‌شود. این پروتئین به طور طبیعی در بدن ما وجود دارد، اما با افزایش سن، تولید آن به تدریج شروع به کاهش می کند تا جایی که پس از 25 سالگی، تولید برای بدن دشوارتر می‌شود.

کلاژن

مطالعه بیشتر : برای اطلاع بیشتر از روش جدید جوانسازی پوست مقاله ی جت پلاسما، روشی که با انجام آن فورا نتایج اولیه را خواهید دید را مطالعه فرمایید.

این پروتئین منحصر به پوست نیست، زیرا در قسمت‌های مختلف بدن حتی در ناخن و مو نیز وجود دارد! علاوه بر این، یافتن آن در استخوان‌ها، غضروف‌ها، رباط‌ها و ماهیچه‌ها نیز امکان پذیر هست که به لطف آن بافت‌ها و سلول‌های بدن بسیار مقاوم‌تر هستند. در حقیقت می‌توان گفت که کلاژن به عنوان یک چسب طبیعی، عمل می‌کند.

اما شاید شما هم تعجب کنید، اگر بدانید که خواص آن در پوست بسیار گسترده است، زیرا مسئول الاستیک، هیدراته و صاف به نظر رسیدن پوست می‌شود. علاوه بر آن‌که برای پوست متحدان خوبی هستند، زیرا به طور خلاصه:

پوست بسیار مرطوب‌تر به نظر می‌رسد.

در برابر عوامل خارجی از جمله آلودگی، سرما یا اشعه خورشید محافظت می‌شود.

همچنین، علائم کشش را پنهان می‌کند.

از اولین علائم پیری صورت ،جلوگیری و آن را به تاخیر می‌اندازد.

می‌تواند علائم و لک‌های ناشی از آکنه را کاهش دهد.

دارای خواص درمانی، بنابراین برای التیام زخم‌ها ایده‌آل است.

با سلولیت و افتادگی پوست، نیز مبارزه می‌کند.

کلاژن

غذاهای حاوی کلاژن برای مراقبت از پوست چیست؟

در ماهیچه‌ها، مفاصل، استخوان‌ها و غیره چه چیزی مشترک است؟ خوب، همه آنها به کلاژن نیاز دارند، اما پوست ما هم همین‌طور. به همین دلیل، غذاهای حاوی این ماده مورد نظر برای سلامتی بسیار مهم هستند. به خاطر داشته باشید که ما در مورد پروتئینی صحبت می‌کنیم که بیش از 25٪ از کل تمام پروتئین‌های بدن ما را تشکیل داده است. به طور خلاصه، ما با مهمترین پروتئین روبرو هستیم. پس باید مطمئن شویم که آن را از دست ندهیم. بنابراین، به نظر واضح است که ما باید به بدن خود کمک کنیم تا کلاژن را تامین کند. اما کجا می‌توانیم این پروتئین را پیدا کنیم؟ متخصصین کلینیک دکتر کوچکی در زیر به آن‌ها اشاره خواهند کرد:

گوشت‌ها: چه مرغ، چه گاو، چه بز و یا غیره مصرف همه گوشت‌ها مقدار زیادی از این ماده را برای شما فراهم می‌کنند. مرغ از آن‌جایی که گوشت سفید است، می‌توانید آن را بیشتر از گوشت قرمز مصرف کنید.

ماهی: می‌توانید ماهی به خصوص سالمون و یا غیره را جایگزین گوشت کنید. به علاوه، آن‌ها امگا 3 را در اختیار شما قرار می‌دهند، چه چیزی بیشتر می توانید بخواهید؟

تخم‌مرغ: نمونه باشکوه دیگری از غذاهای حاوی این ماده مورد نظر در تخم‌مرغ یافت می‌شود که در غشاء داخلی و خارجی، یکی در پوسته و دیگری در رنگ سفید است. این غشاها اساساً از پروتئین‌های شفاف تشکیل شده‌اند که از تخم مرغ در برابر تهاجمات باکتریایی محافظت و در بین این پروتئین‌های غشایی و همچنین در زرده نیز ، کلاژن نقش اساسی دارد.

میوه‌ها و سبزیجات: استفاده از غذاهای غنی از ویتامین سی مانند توت‌فرنگی، لیمو، پرتقال و همچنین سبزیجات سبز رنگ مهم است.

کلاژن

مطالعه بیشتر : برای دیدن تمامی خدمات کلینیک از سایت دکتر کوچکی دیدن فرمایید.

چگونه تولید کلاژن را در پوست تحریک کنیم؟

علاوه بر تغذیه و خواب خوب، بسیاری از مواقع لازم است که به درمان‌های زیبایی غیره تهاجمی روی آوریم تا به بهبود ظاهر و سلامت پوست ما کمک شود. بنابراین، اگر می‌خواهید تولید کلاژن در پوست را به صورت پیشرونده و حرفه‌ای تحریک کنیم، باید از درمان‌های جوان‌سازی که به شرح زیر است، استفاده کرد:

مزوتراپی: شامل ویتامین و اسید هیالوونیک هست که ترکیب آن ایمن و زیست سازگار است.

لیفت با نخ: اثر بخشی آن برای ارائه نتیج طبیعی، قابل توجه و سالم به طور فزاینده‌ای تکامل یافته است.

میکرونیدلینگ: درمانی که با سوزن‌های ریز انجام و بر روی پوست زخم ایجاد می‌کند تا برای ترمیم آن، کلاژن افزایش یابد.

تزریق جت‌پلاسما: این روش باعث رشد و بازسازی سلول و این ماده مورد نظر خواهد شد.

مطلب آخر:

اگر پوست شما کلاژن خود را از دست داده و نیاز به درمان‌های غیره‌تهاجمی دارید، متخصصین کلینیک دکتر کوچکی این‌جا هستند تا بهترین مشاوره و خدمات را به شما ارائه دهند. آن‌ها راه‌حل دقیق و صحیح را به شما خواهند گفت تا به افزایش این ماده مورد نظر در پوست شما کمک زیادی شود

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 49
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 33
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 38
  • بازدید ماه : 207
  • بازدید سال : 1171
  • بازدید کلی : 1658
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی