loading...

alireza

بازدید : 23
چهارشنبه 9 اسفند 1402 زمان : 16:29

اگر به کلاس‌های ورزشی گروهی که افراد دور هم جمع می‌شوند علاقه دارید، رقص زومبا را انتخاب کنید. ورزشی که شما را با موسیقی ریتمیک، مجبور به رقص می‌کند. اما این رقص نه تنها سرگرم کننده، بلکه به خوش‌فرم شدن حالت بدنی شما نیز کمک زیادی خواهد کرد. در این راهنما با باشگاه گیو، خانم سپیده اسحاقی همراه شوید تا شما را با اصل این ورزش مورد نظر بیشتر آشنا و رایج‌ترین موضوعات را مورد بررسی قرار دهد.

از کلاس زومبا چه انتظاری داریم؟

اصلی‌ترین چیزی که از کلاس زومبا می‌توان انتظار داشت، این است که لذت زیادی خواهید برد! یک تکنیک تناسب اندام مبتنی بر رقص که عناصری از سالسا، سامبا، مرنگ، رگیتون و هیپ هاپ را با حرکات ورزشی کاردیو ترکیب می‌کند تا تمرینی سریع و با سرعت قلب ایجاد کند. با توجه به اینکه چند سبک رقص در یک کلاس با هم ترکیب شده‌اند، ممکن است فوراً بر تمام رقص تسلط نداشته باشید که این مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

رقص زومبا

برای انجام این ورزش، نیازی نیست در رقصیدن مهارت داشته باشید، تنها چیزی که نیاز دارید یک ذهنیت باز و تمایل به ارائه بهترین عکس است. کلاس معمولاً حدود یک ساعت طول می‌کشد و مربی، حرکات مختلف تناسب اندام رقص را در طول جلسه تمرین به شما آموزش می‌دهد. بسیاری از مراحل در کنار آهنگ‌های مختلف در کلاس تکرار می‌شوند، بنابراین شما به سرعت شروع به برداشتن حرکات خواهید کرد.

در حالی که بیشتر رقص زومبا شامل حرکت همزمان پاها و بازوها می‌شود، مبتدیان ممکن است بخواهند ابتدا روی یادگیری مراحل تمرکز و بعداً بازوها را اضافه کنند که با رفتن به کلاس‌های بیشتر و بیشتر، مراحل را سریع‌تر تشخیص می‌دهند و روال‌ها آسان‌تر می‌شود.

انواع مختلف زومبا

کلاس‌های این ورزش مورد نظر هم در بین خانم‌ها و هم در بین آقایان محبوبیت زیادی پیدا کرده که با توجه به این موضوع، برنامه‌های متنوعی را شامل شده تا تجربه را برای همه جنسیت‌ها و سنین، سرگرم کننده‌تر و هیجان انگیزتر کند. این برنامه‌ها عبارتند از:

طلایی زومبا: برای مخاطبان مسن‌تر هست که حرکات سنتی را با شدت کمتر انجام می‌دهند. این برای کسانی که به دنبال کلاس‌های تناسب اندام ارشد هستند، نیز عالی است.

رقص زومبا

استپ: تمرین ترکیبی از تمرین سنتی با حرکات تقویتی ساق پا برای افزایش شدت تمرین شما است.

تونینگ: این جلسه تمرینی به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از تونینگ استیک تمرین کنید. این تمرین بازوها، شکم، ران‌ها و سایر ماهیچه‌های شما را هدف قرار می‌دهد. علاوه بر این، برای تمرینات قدرتی و تمرینات قلبی مناسب هستند.

آیا زومبا یک تمرین فشرده است؟

مربیان باشگاه گیو در پاسخ به این سوال به شما خواهند گفت قطعا خیر، زیرا کلاس‌های رقص زومبا افراد در هر سن و سطوح تناسب اندام را مورد هدف قرار می‌دهد. بنابراین، یک تمرین اینتروال به شمار می‌آید که سطح شدت کلی این تمرین تناسب اندام متوسط است. در حقیقت این ورزش به گونه‌ای طراحی شده که برای همه افراد با هر شرایط بدنی و جنسیت، مناسب باشد. با این حال، هر جلسه تمرینات رقص با شدت کم و با شدت بالا حرکت می‌کند تا ضربان و استقامت قلب شما را افزایش دهد.

طبق یک مطالعه، شما می‌توانید در یک کلاس 39 دقیقه‌ای، 9.5 کالری در دقیقه بسوزانید. این بدان معناست که اگر در کلاس‌های 40 دقیقه‌ای شرکت کنید، به طور متوسط در هر جلسه 369 کالری می‌سوزانید. با این حال، تعداد کالر‌ی هایی که می‌سوزانید ممکن است به دلیل عوامل متعددی مانند سن، وزن، سطح آمادگی جسمانی و شدت انجام متفاوت باشد. هر چه سخت‌تر ورزش کنید، کالری بیشتری از دست خواهید داد.

رقص زومبا

اطلاعات بیشتر : برای مشاهده تمامی کلاس ها و زمانبندی کلاس های باشگاه گیو کلیک کنید.

اگرچه هدف از کلاس‌ کاهش وزن است، اما باید کالری دریافتی متعادلی داشته باشید. این برای حفظ انرژی شما در طول جلسات و حفظ ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی سالم حتی پس از تعریق بیش از حد ضروری است.

نتیجه:

در باشگاه گیو در غرب تهران و گیشا، زومبا برای سنین مختلف و زیر نظر متخصصان فیزیولوژی ورزشی برگزار می‌شود. پس نیازی به نگرانی در مورد خسته شدن در این کلاس مورد نظر ندارید، بدین دلیل‌که در گیو، برای بزرگسالان مسن‌تر و بچه‌هایی که در هر یک از دسته‌ها قرار می گیرند، روش‌های خاص ارائه می‌شود. برای افراد مسن فعال، یک نسخه اصلاح شده آموزش داده می‌شود که حرکات اصلی را به گونه‌ای اصلاح و با شدت کمی پایین تر مطابقت می‌دهند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 49
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 321
  • بازدید سال : 960
  • بازدید کلی : 1447
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی