loading...

alireza

بازدید : 17
دوشنبه 2 مرداد 1402 زمان : 13:44

هنگام خرید ایمپلنت، بسیاری از افراد می پرسند که آیا ایمپلنت کره ای را انتخاب کنیم یا سوئیسی؟ اگر بهترین مارک ایمپلنت را می خواهید، به دکتر خود مراجعه کنید. در این مقاله نیز ما ایمپلنت های کره ای و سوئیسی را با هم مقایسه می کنیم. یکی از ایمپلنت های پرکاربرد امروزه در ایران ایمپلنت کره ای است. شاید دلیل محبوبیت ایمپلنت های کره ای در ایران این باشد که ایمپلنت های کره ای ارزان تر از سایر ایمپلنت های آمریکا، اروپا، سوئیس و ... هستند و علاوه بر قیمت مناسب، تهیه قطعات نیز آسانتر است.

از انواع برندهای کره ای ایمپلنت می توان به Ostem Implant, Magagen, Implantium, Implantium, ITR و مشخصات کامل آنها برای شما اشاره کرد. به دلیل محبوبیت ایمپلنت های کره ای، انواع آن را به شما معرفی می کنیم.

انواع ایمپلنت های کره ای

برندهای مختلفی از ایمپلنت های کره ای وجود دارد مانند:

یکی از پرفروش ترین محصولات کره ای در ایران برند ایمپلنتیوم می باشد. از مزیت های این برند می توان به قیمت مناسب و سادگی کارکرد آن اشاره کرد.

یکی دیگر از برندهای خوب کره ای ایمپلنت استرومن است. یکی دیگر از دلایل محبوبیت این برند، خرید آن توسط شرکت استرومن است. این برند علاوه بر کره در لیتوانی اروپا نیز تولید می شود. از انواع ایمپلنت های کره ای می توان به Annie Forest و Annie Ridge اشاره کرد. علاوه بر برندهای فوق، از دیگر برندهای معروف ایمپلنت کره ای می توان به دیو، نئو بیوتک، دنتیس و یوفیت اشاره کرد.

ایمپلنت کره ای

مطالعه بیشتر : برای معرفی بهترین دندانپزشکان تهران از سایت وصل کلیک دیدن فرمایید.

ایمپلنت (ITI Straumann)

این برند یکی از پنج برند برتر دنیاست، علیرغم اینکه این برند دارای اجزای بسیار متنوعی است، به دلیل قیمت بالا و در دسترس نبودن آن مورد تقاضای بسیاری از بیماران نیست. از دیگر دلایل موفقیت ایمپلنت، علاوه بر برند مورد استفاده، می توان به تخصص آن اشاره کرد.

ایمپلنت کره ای نئو بیوتک

نام دیگر این برند ایمپلنت در ایران CME است. این برند به دلیل قیمت پایین، جذابیت بیشتری برای بیماران و دندانپزشکان دارد. از مشکلات این برند می توان به مشکلات قسمت پروتز آن به عنوان مثال شل شدن پیچ ایمپلنت اشاره کرد.

ایمپلنت کره ای DIO

DO یکی از برندهای معروف کره ای است. شرکت افراند اطلس نماینده این برند در ایران بوده و توسط کمپانی معروف آمریکایی دنس پلی خریداری شده است. Deo Dental Implants یکی از زیرمجموعه های شرکت DSI یکی از شرکت های پیشرو پزشکی-دندانپزشکی فعال در کره جنوبی است.

ایمپلنت آستم کره ای

شرکت ایمپلنت OSSTEM در سال 1995 در کره جنوبی تاسیس شد. در حال حاضر، OSSTEM اولین کارخانه در آسیا و یکی از ده کارخانه برتر جهان است و دو کارخانه دیگر در آلمان و آمریکا دارد. شرکت OSSTEM دارای چهار سیستم کارخانه به نام های MS، US، SS و TS می باشد که تنها سیستم TS در ایران موجود است.

یکی از ویژگی های بارز محصولات این شرکت تنوع سطوح می باشد که در این میان سطح CA آن برای بیماران دیابتی و ... بسیار مناسب می باشد.برای تهیه سطح CA دستگاه در محلول کلرید کلسیم (CaCl) قرار می گیرد. زیرا سطح فیکساتور بسیار آبدوست است که روند تشکیل بافت استخوانی را تسریع می کند.

ایمپلنت کره ای

نکات مهم در اینکه ایمپلنت کره ای را انتخاب کنیم یا سوئیسی

برای انتخاب بهترین نوع ایمپلنت به موارد زیر توجه کنید:

  • پشتیبانی و کیفیت شرکت تولیدی و خدمات پس از فروش آن
  • مقدار استخوان موجود
  • استحکام استخوان و مدت زمان کاشت ایمپلنت
  • انواع ایمپلنت های پیچی و بدون پیچ نیز با توجه به سفتی استخوان انتخاب می شوند.

مطالعه بیشتر : برای اطلاع بیشتر درباره ایمپلنت دیجیتال از مقاله ی ایمپلنت دیجیتال چیست را مطالعه فرمایید.

زمان انجام کاشت ایمپلنت در دهان چقدر است؟

سه دوره زمانی برای کاشت ایمپلنت وجود دارد.

نوع اول

هنگامی که ایمپلنت در حفره باقیمانده (دندان های تک ریشه) یا در سپتوم بین ریشه (دندان های چند ریشه) قرار گیرد، در همان دوره پس از کشیدن دندان قرار می گیرد.

از مزایای این نوع کاشت، می توان به کاهش تعداد جراحی ها و کوتاه شدن زمان درمان؛ به دلیل کاهش هزینه و حداکثر استفاده از استخوان باقیمانده اشاره کرد. محدودیت این زمان کاشت، امکان پوشاندن کامل ناحیه با بافت نرم، حفظ لثه های کراتینه شده، پیچیدگی کار به خصوص در دندان های چند لایه و گاهی اوقات نیاز به استفاده همزمان از مواد پیوند استخوان است.

نوع دو

ایمپلنت، 8-4 هفته پس از کشیدن دندان و تقریباً زمانی که بهبود بافت نرم کامل شده و دسترسی توسط آن پوشانده شود، قرار می گیرد. یکی از مزایای این نوع پیوند، در دسترس بودن بافت نرم برای فلپ کامل است. در صورت وجود ضایعات پری آپیکال، امکان ارزیابی ترمیم را پس از 4-8 هفته انجام می دهد.

یکی از محدودیت های این نوع کاشت افزایش زمان درمان، آنالیز دیواره های استخوانی باقیمانده به ویژه دیواره باکال و احتمال نیاز به درمان های اضافی مانند استفاده از مواد پیوند استخوان است.

نوع سوم

ایمپلنت زمانی قرار می گیرد که مقدار کافی از بافت سخت ترمیم شده باشد. این زمان معمولا بین 12-16 هفته پس از کشیدن دندان است.

نوع چهارم

به طور معمول، ایمپلنت پس از 16 هفته در ناحیه یا مناطقی که ترمیم بافت سخت تکمیل شده است، قرار می گیرد.

یکی از مزایای دو نوع آخر وجود کیفیت قابل توجهی از استخوان تشکیل شده در فک است که دستیابی به ثبات اولیه کافی را ممکن می سازد. بافت نرم بالغ همچنین امکان پوشش کامل چین های بی صدا را فراهم می کند. یکی از محدودیت‌های این دو نوع، امکان آنالیز بخش‌هایی از پوسته استخوان، کاهش فاصله برجستگی و نواحی آناتومیک و در نتیجه امکان انجام درمان‌های پیچیده مانند تقویت سخت و نرم است.

بالاخره ایمپلنت کره ای را انتخاب کنیم یا سوئیسی؟

تعیین دقیق اینکه کدام برند ایمپلنت برای ایمپلنت دندان بهترین است دشوار است. عوامل مهم در انتخاب بهترین شرکت تولید ایمپلنت عبارتند از:

  • سابقه شرکت در ساخت ایمپلنت
  • میزان سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه برای بهبود سیستم های تولید ایمپلنت دندانی
  • بیش از 10 سال عمر کارخانه ایمپلنت نشان دهنده کیفیت ایمپلنت است.
  • یکی دیگر از ویژگی هایی که یک برند ایمپلنت خوب باید داشته باشد، در دسترس بودن قطعات است. این موضوع بسیار حائز اهمیت است، زیرا در شرایطی که پس از کاشت مشکلی ایجاد می شود، دندانپزشک به راحتی می تواند ایمپلنت یا قطعات آن را تعویض کند.
  • برای شناسایی یک شرکت قابل اعتماد، باید در مورد گارانتی آن تحقیق کنید و ببینید چه ضمانتی ارائه می دهد. اکثر ایمپلنت های ارزان قیمت توسط شرکت های کوچک ساخته می شوند و در تولید آنها از مواد بی کیفیت استفاده می شود.تمامی ایمپلنت های تولید شده توسط برندهای معروف دنیا الزامات FDA را برآورده می کنند. کیفیت، دوام و طول عمر مورد تایید ایمپلنت ها الزامات FDA نامیده می شود. متخصص ایمپلنت باید نام تجاری ایمپلنت خود را از برندهای مورد تایید FDA انتخاب کند.

ایمپلنت کره ای را انتخاب کنیم یا سوئیسی: بهترین برند نوع ایمپلنت دندان در جهان

در نهایت در پاسخ به این سوال که ایمپلنت کره ای را انتخاب کنیم یا سوئیسی، کشور سازنده ایمپلنت چندان مهم نیست و نمی توان پاسخ قطعی داد. باید دقت شود که برند سازنده ایمپلنت از کیفیت خوبی برخوردار باشد البته به این نکته هم توجه داشته باشید که پزشک متخصصی که این کار را انجام میدهد هم بسیار مهم است.

بیش از 150 کشور ایمپلنت را در انواع مختلف تولید می کنند. در بین این ها 5 کارخانه زیر شناخته شده و قابل اعتماد هستند:

  • استراومن
  • نوبل بیوکر
  • دنتسپلی سیرونا
  • بیومتریک زیمر
  • BioHorizons

سخن آخر

در بین 5 برندی که گفتیم، استرومن و نوبل بوکر در رتبه اول و سایر برندها در رتبه دوم قرار گرفتند. این شرکت ها بیش از 30 سال سابقه در صنعت پروتز سازی دارند و تحقیقات گسترده ای در مورد دوام و ماندگاری برندهای خود انجام داده اند. این برندها تقریباً در همه کشورها استفاده می شوند و خرید قطعات و لوازم جانبی آنها بسیار آسان است. در این مقاله گفتیم که اگر سوال شما این است که ایمپلنت کره ای را انتخاب کنیم یا سوئیسی؟ کشور سازنده مهم نیست و مهم این است که برند ایمپلنت استانداردهای لازم را داشته باشد و خرید قطعات جانبی آن راحت باشد. برای نتیجه بهتر توصیه می کنیم این مورد را به دندانپزشک خود واگذار کنید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 49
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 22
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 103
  • بازدید ماه : 272
  • بازدید سال : 1236
  • بازدید کلی : 1723
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی