loading...

alireza

بازدید : 7
شنبه 1 ارديبهشت 1403 زمان : 16:16

از 25 سالگی، علائم پیری و چین‌وچروک در سطح پوست افراد ظاهر می‌شود. در حقیقت با افزایش سن، فرآیندهای طبیعی که در داخل رخ می‌دهد، کند و ساختار آن ضعیف می‌شود. علاوه بر آن‌که مواد طبیعی کمتر و کمتری وجود دارد که به پوست اجازه می‌دهد سفت و صاف بماند. این به دلیل اثرات ترکیبی عوامل داخلی و خارجی پیری پوست است. اما اگر شما نیز به این مشکل دچار شده‌اید و نگران هستید، برای مبارزه راه حل‌هایی وجود دارد که در این مقاله، متخصصین کلینیک دکتر کوچکی به آن خواهند پرداخت.

چین‌وچروک‌ها کجا و چرا ظاهر می‌شوند؟

مطالعه بیشتر : برای اطلاع بیشتر از روش جدید جوانسازی پوست مقاله ی جت پلاسما، روشی که با انجام آن فورا نتایج اولیه را خواهید دید را مطالعه فرمایید.

هم ساختار پوست و هم مواد موجود در آن در طول زمان تغییر و به صورت خطوط ظریف و چین‌وچروک روی سطح ظاهر می‌شوند. اولین خطوط قابل مشاهده در اطراف چشم ظاهر می‌شود. اما با افزایش سن کلاژن، الاستین و اسید هیالورونیک موادی که پوست ما را صاف نگه می‌دارند، کمیاب‌تر می‌شوند. رفته رفته با گذشت زمان، فرآیند پیری داخلی که توسط ژن‌های از پیش تعیین شده است، همراه با استرس اکسیداتیو ناشی از عوامل خارجی، شروع به تغییر ظاهر می‌کند.

سطح کلاژن سالانه 1% کاهش و بافت همبند به طور فزاینده‌ای از هم گسیخته می‌شود، سپس مقاومت کمتر و چین‌وچروک ظاهر می‌شود. کاهش تولید اسید هیالورونیک نیز یک عامل کلیدی است که به ظاهری صاف و جوان کمک و زمانی که تولید این ماده کاهش یابد، ساختار شکل و استحکام خود را از دست می‌دهد که بیشتر مستعد ایجاد پیری خواهد شد.

این فرآیند در خطوط پیشانی، شیارهای بین ابروها و خطوط بیان ظاهر و البته با افزایش سن به تدریج برجسته‌تر می‌شوند. خطوط ریز نیز در اطراف دهان و بینی ظاهر و می‌توانند عمیق‌تر و قابل مشاهده‌تر شوند.

سایر عوامل موثر بر چین‌وچروک پوست چیست؟

این مورد را فراموش نکنید که چین‌وچروک، یکی از نشانه‌های اجتناب‌ناپذیر پیری پوست است، اما توسعه آن می‌تواند توسط عوامل داخلی و خارجی خاصی تسریع شود. یکی از این عوامل قرار گرفتن طولانی مدت و مکرر در معرض آفتاب است که بر روی کلاژن تاثیر و باعث از بین رفتن خاصیت ارتجاعی و تضعیف ساختار می‌شود. اما به گفته متخصصین کلینیک دکتر کوچکی سیگار، تنباکو و غیره باعث استرس اکسیداتیو، نیکوتین و مواد شیمیایی موجود در آن نیز به کلاژن و الاستین موجود در پوست آسیب جدی می‌رسانند و بر استحکام و قابلیت ارتجاعی آن و همچنین ایجاد چین و چروک تأثیر می‌گذارند.

خشکی، از عوامل موثر دیگر که یک پدیده رایج است. به دلیل عملکرد ضعیف پوست، برخی از نواحی بالغ‌تر به طور فزاینده‌ای خشک و حتی ممکن است خشن و مستعد احساس خارش شوند. این امر به ویژه به دلیل کاهش تولید اسید هیالورونیک، است.

چین‌وچروک

مطالعه بیشتر : برای دیدن تمامی خدمات کلینیک از سایت دکتر کوچکی دیدن فرمایید.

8 اقدام برای کاهش چین‌وچروک پوست

اگرچه راه حل معجزه آسایی، برای از بین رفتن این مورد در یک چشم به هم زدن وجود ندارد. با این حال می‌توان با چند نکته ساده آن‌ها را کاهش داد که متخصصان کلینیک دکتر کوچکی به شما خواهند گفت:

  1. .هر روز صورت خود را تمیز و آرایش آن را به درستی پاک کنید: مراقبت از صورت برای کند کردن ظاهر خطوط و یا کاهش آنها بسیار مهم است. پس قبل از استفاده از سرم و کرم روز، عادت کنید که ناخالصی‌های صورت خود را پاک کنید.
  2. روزانه پوست خود را مرطوب کنید: برای کاهش چین‌وچروک و یا به تاخیر انداختن ظاهر آن، باید اطمینان حاصل کنید که پوست شما به خوبی هیدراته شده است.
  3. . تمرینات ژیمناستیک صورت را انجام دهید: این کار به عنوان مکملی برای مراقبت از صورت و پاکسازی روزانه عمل می‌کند.
  4. از روغن‌های طبیعی برای ماساژ صورت استفاده کنید: استفاده از روغن طبیعی با خواص مغذی و آبرسانی یک راه عالی برای کاهش پیری صورت است.
  5. رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید: رژیم غذایی سالم نه تنها برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و سایر شرایط مرتبط با اندام‌های حیاتی مفید، بلکه به جلوگیری از پیری صورت‌نیز کمک زیادی می‌کند.
  6. از خود در برابر نور خورشید محافظت کنید: اشعه UVA باعث ایجاد ضایعات در اپیدرم، از بین بردن فیبرهای کلاژن و تسریع پیری می‌شود.
  7. در طول روز آب بنوشید: نوشیدن مقدار کافی آب در هر روز برای صورت شما ضروری است.
  8. خواب کافی داشته باشید: خواب کافی به صورت و کل پوست شما این امکان را می‌دهد که از آسیب بهبود یافته، بهتر مراقبت کند.

نتیجه:

به گفته متخصصین کلینیک دکتر کوچکی، به وجود آمدن چین‌وچروک در سطح پوست در همه‌ی افراد هم خانم‌ها و هم آقایان بسیار قابل مشاهده است. پس برای جلوگیری از به وجود آمدن و یا کمتر دیده شدن آن دو راه حل، اول مراقبت‌های لازم و دوم مراجعه به پزشک و متخصص وجود دارد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 49
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 106
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 119
  • بازدید ماه : 110
  • بازدید سال : 1074
  • بازدید کلی : 1561
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی